Selasa, 31 Disember 2013

MOMENTO 2013

2013 bakal mengakhiri usianya.. 2014 bakal dilalui hari-harinya..
Tahun 2013 telah dilalui dengan bermacam peristiwa yang membawa kenangan manis tapi masih terpalit juga kisah pahit yang terlalu sukar untuk dibayangkan namun harus juga ia ditelan.. Biarkanlah kisah pahit itu dirasai dan dipendam walau ianya sangat sakit untuk disimpan..
Dah tak payah nak cerita emo-emo pulak..

Tahun 2013, aku sifatkan tahun meneroka, menjelajah dan beraktiviti.. Lebih kerap daripada biasa.. Agak penuh jugak memori komputer ni dengan gambar-gambar yang sudah diketip..

Tak guna membebel panjang, teruslah ke topik asal..

SUNGAI GABAI - 24 JANUARI 2013

Mukadimah momento 2013 dimulakan dengan aktiviti berlibur di Air Terjun Sungai Gabai dengan member.. Member ke?? Kira dorang tahap adik aku laaa, member yang tak seusia.. (terasa tua u olls bergaul dengan dorang.. hahahaha).. Sebenarnya aku dah lama plan nak ke sini dengan dorang tapi baru tahun ni tercapai.. Aku pergi ke sana dengan Afiq, Azwa dan Faniza masa cuti Maulidur Rasul.. Pergi ke sana bukan setakat berlibur tapi celebrate birthday Azwa, kononnyalah tapi plan celebratenya agak tak menjadi di situ tapi takpe laaa, janji plan mandi-manda tercapai.. Disebabkan aktiviti liburan ni jugak, kami bertiga berkenalan dengan kawan Afiq yang sewel-sewel, Akmal dengan Safik.. Masa kenal memang malu-malu kambing, tapi bila dah lama kenal, sabau jelaaaa layan dorang..
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


iCITY - 13 FEBRUARI 2013

Tempat berlampu ni dah lama tak pergi.. Last pergi dulu masa Karnival BN, hujung tahun 2011.. Masa tu pun belum ada banyak benda-benda menarik, setakat menghadap lampu-lampu pokok krismas jeee.. Kebetulan masa ni Azwa masih praktikal, jadi aku ajak laaa dia join aku dengan adik aku pergi iCity.. Kononnya nak bawak PELANCONG ASING datang bersiar-siar kat Shah Alam ni.. huuuu.. Tarikan sebenar nak ke sini nak masuk Trick Art Museum 3D.. Lepas tu ingat nak naik buaian gergasi tapi kesuntukan masa ditambah dengan perut dah mula pasang orkestra, jadi tak sempat..
Kalau tak silap, sebulan lepas tu, Azwa pergi iCity lagi dengan Afiq, Akmal & Sapik.. Aku ingat nak join tapi tak sihat hari tu.. :(
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


JDT vs SELANGOR - 9 MAC 2013

Ini pengalaman julung kalinya menonton bola sepak secara live, di stadium.. Bunyinya macam pelik lagi menghairankan tapi itulah hakikatnya.. hahaha.. Tengok game ni pun sebab Afiq, Akmal, Sapik dengan Azwa nak tengok game ni, jadi aku follow laaa.. Sebelum ni pernah datang stadium masa perasmian stadium sekitar tahun 1997 dan majlis perasmian SUKMA tahun 1998.. Kiralah berapa lama tak masuk stadium ni.. Kalau pergi pasar tani stadium, selalulah jugak.. Apapun, pengalaman hebat, 1st time datang, menang pulak tu.. Menang besar dengan team yang hot season ni..
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


TELUK BATIK & PANGKOR - 23&24 MAC 2013

Plan holiday yang betul-betul mengejut.. Tak rancang dari awal langsung nak ke sini.. Hanya seminggu sebelum tu mak usulkan cadangan ni.. Memandangkan dah lama jugak tak bercuti sejak balik Melaka 16 September lepas, jadi masing-masing set nak pergi.. Mak yang cadangkan ke sini, lagi pun dah lama tak jejakkan kaki kat Perak, maka misi pun dijalankan dengan penuh redha dan tawakal sebab tak buat sebarang tempahan hotel lagi.. hahaha.. Alhamdullillah, sampai Teluk Batik, masih ada kekosongan di Marina Cove Resort.. Tak banyak benda buat kat sini, sedikit bosan tapi dapat tenangkan diri, itu memadai..
Esoknya pulak saja jalan-jalan ke Pangkor, usha-usha apa yang patut..
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


SG CONGKAK - 26 MAC 2013

Plan mandi manda ni di buat sebab nak isi masa cucu jagaan mak aku sempena cuti sekolah.. Yelaaa, daripada dorang berkubang dalam rumah je, baik bawak dorang jalan-jalan, liburan.. Ada jugak manfaatnya.. Hari tu mak siapkan nasi lemak untuk dijamah kat sana.. BEST!! Sekali sekala berkelahkan, lagipun dah lama tak feel macam ni.. Dulu masa kecik-kecik selalu laaa berkelah siap dengan makanan dari rumah.. Waktu ni dapat pulak berendam kat air sejuk, memang refresh laaa lepas penat bercuti kat Teluk Batik..
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


VIVA SELANGOR - 14 APRIL 2013

Haaaa, ini pengalaman julung kalinya jumpa pemain bola sepak negeri Selangor.. Sebelum ni tengok kat dalam TV je (nampak sangat jarang turun stadium).. Jumpa dorang semua ni lepas Azwa ajak pergi ke sana, kat Kompleks PNKS.. Kalau aku pergi sorang-sorang memang ucap selamat jalan arrrr... Kira dorang takdelah poyo dan kerek sangat nak bergambar dengan penyokong.. Lepas ni berharap jumpa pemain Liverpool pulak, itu pun kalau dorang datang KL.. impian besar nampakkkk.. #YNWA
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


BUKIT BROGA - 27 APRIL 2013

Ini aktitviti paling best yang dibuat tahun ni.. Sebenarnya dah lama teringin nak buat aktiviti memanjat-manjat, buat aktiviti lasak ni.. Nak maintain shape 6pax yang dah lama tak ke gym (ayat poyo, padahal boroi).. Dorang dah plan awal dan ajak aku sekali, maka i pun followwwww!! Sebelum ni cuma dengar orang bercerita pasal Broga je, nak tahulah apa yang best tempat ni.. Bila dah pergi sendiri, Subhanallah, baru tahu nikmatnya!! Walaupun penat mendaki sebab stamina sangat hampeh tapi bila dah sampai atas rasa sangat berbaloi dengan kepenatan yang dirasai.. Tenang je bila ada kat sana, rasa macam nak berkhemah kat sana jeee.. Rasanya lepas ni bole laaa try panjat Gunung Kinabalu pulak (kenapa tak nak cakap panjat Everest terus??).. hehehehe.. Pasal aktiviti ni jugaklah dapat member baru selepas dapat member baru dari aktiviti di Sg.Gabai.. dah macam virus, berjangkit-jangkit dapat member baru :)
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :)


MORIB - 8 JUN 2013

Sebenarnya Morib ni tak patut ada dalam entri ni sebab Morib ni kampung aku.. Setiap kali balik kampung, mesti singgah pantai Morib, ambil angin walaupun pantainya tak berapa menyedapkan mata.. Cuma kali ni, aku dan mak ayah aku pergi Morib dengan motif bersantai ajak Adam Aqil dengan Intan sekali.. Haziq tak dapat ikut sebab kena jaga baby.. Kesian kena tinggal.. Ajak dorang ke sini selain bersantai, nak main layang-layang dan buatlah apa-apa aktiviti yang patut.. Kira okaylah.. Walaupun penat sikit layan karenah budak baik sorang ni tapi masih enjoy.. Alaaa, biasalah, budak-budak, macam laaa dulu kita tak macam tu kan.. 


 

 

 

 


CAMERON HIGHLANDS - 10,11&12 OGOS 2013

Percutian ini berlaku sewaktu orang lain sibuk beraya di kampung halaman iaitu waktu raya ke3.. Pengalaman pertama kali bercuti masa hari raya.. Sebelum ni masa-masa macam ni dah ada kat kampung tapi nak buat macam manakan, tahun ni terpaksa ubah angin atas faktor diluar tabii.. hiihiihii.. Kenalah biasakan mana2 keadaan yang tak biasa dilalui mulai raya tahun ni.. Walaupun dalam mood raya tapi tempat ni tetap sesak.. Korang pun takde kampung ke weiiiiii..??? Tapi takpelah, barulah happening, takdelah serupa bandar mati,kannnn.. Memang seronok percutian kali ni, mood tempat menginap di lokasi baru, masa bercuti lama sikit dan banyak tempat dapat singgah cuma yang ralat tak dapat makan scone, strawberry shake, cheese strawberry cake kat Kg Taman Sedia, kawasan perkampungan orang Melayu kat Cameron Highlands ni.. Ralat jugak sebab tak dapat masuk MARDI sebab tutup cuti raya.. SEDEYHHH.. Mungkin lain kali kalau ada rezeki datang sini lagi, benda yang jadi ralat ni akan diutamakan..
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :) **PART 1
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :) **PART 2
CERITA LANJUT.. KLIK SINI :) **PART 3


KELAB TASIK PUTRAJAYA - 26 DISEMBER 2013

Penutup bagi tahun 2013.. Aktiviti makan malam keluarga, famili aku dan famili kakak ipar aku.. Tahun ni makan malam buat kat Kelab Tasik Putrajaya.. Suasana restorannya kelihatan best, 1st time datang sini, berlatar belakangkan Tasik Putrajaya dan bangunan pentadbiran kerajaan Persekutuan.. Alhamdullillah, makannya masih boleh diterima perut, tak banyak masalah, servis pun okay.. Terima kasih kepada penaja makanan, abang aku dan isterinya.. ENJOY THIS MOMENT!!!

 

 

 

 

Terima kasih Ya Allah, memberikan aku usia untuk aku melalui 365hari untuk tahun 2013.. 
Pelbagai cerita dan pengalaman yang aku lalui sepanjang hari-hari yang Kau berikan..
Dalam hari-hari yang Kau berikan,
Kau duga aku dengan sebuah perpisahan namun Kau kurniakan aku persahabatan yang baru..
Aku terima segalanya dengan rasa lapang dada..
Pasti ada kurang dan silapnya pada aku, maka itu aku jadikan iktibar..
Selamat tinggal 2013 !!
Moga tahun 2014 menjadi tahun yang mengubah diri aku menjadi lebih baik dan berguna..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan