Ahad, 7 Julai 2013

ALLAH BERKATI DIA..




Dia..
Insan yang bersusah payah dalam hidupnya,
demi anak yang dikurniakan-Nya..
Mengandungkan aku kurang lebih 9 bulan,
tak pernah merasakan ia suatu beban,
mengusung ke sana ke mari dengan penuh kekuatan,
penat lelahnya bersulam kesabaran,
tiba saat aku dilahirkan dikental diri dari kesakitan,
Allah terus melindunginya dari sebarang kemudaratan..


Dia..
tempat aku meluahkan kepayahan,
tempat aku berkongsi kegembiraan,
tempat aku mencari belaian,
tempat aku memperoleh keberkatan..

Garangnya aku takuti..
Bebelannya aku dengari..
Andai terguris pada katanya ku simpan di hati,
hanya terpamer dalam rajuk ku sendiri,
tak pernah terlintas untuk membalas tiap apa dimarahi
derhaka padanya neraka menanti..

Hari ini,
ulang tahun kelahirannya..

Ya Allah..
Engkau berkatilah dia.. Dia ibu ku..
Engkau kasihanilah dia seperti mana dia mengasihi ku sejak kecil lagi,
Engkau bahagiakanlah hidupnya..
Engkau tenangkanlah hidupnya.. di sini dan di sana nanti..
Limpahkan taufik dan hidayah pada dirinya,
Jauhkan azab seksa neraka tapi tempatkanlah di dalam syurga bila saat dia kembali ke sana..

Aku tak mampu memandikannya dengan wang ringgit,
aku tak terdaya mewangikannya dengan segulung ijazah..
Hanya doa dan kasih sayang yang mampu aku berikan,
sekelumit dari ku, yang tak mampu membalas timbunan jasamu..

Walau kataku ini tak terbaca olehmu,
tapi biarlah catitan berbicara dari rasa anakmu..

SELAMAT HARI LAHIR KE-56, PUAN HAMILAH - 070757
ALLAH SELAMATKAN IBU KU, Dunia & Akhirat.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan