Sabtu, 20 Julai 2013

NOKTAHKAN DI SINI...



Aku relakan jiwa,
menerima benci dan hina,
atas sebuah rangkap kata,
yang terlempar dari sebuah rasa..

Tak perlu setitis air mata menitis,
tak perlu seribu sesal terbuku,
tak perlu sejuta maaf dipinta,
kerna itu sudah tidak laku untuk didamba..

Sabarlah hati untuk menerima amarah,
sabarlah hati mendengar kutukan,
kerna itu saja yang terdaya dalam sudah lali keadaan itu untuk dilalui..

Kini..
Masanya untuk aku diam,
Diam dari terus berkata-kata..

Biarkan insan di luar terus menyampah,
Biarkan insan di luar terus meluat,
kerna aku hanya tahu,
di sini aku menulis melemparkan rasa sedih, gembira dan marah,
di sini aku menulis mendendangkan sebuah hakikat..

Yang pasti..Dalam apa saja yang terjadi dalam sebuah cereka dunia,
aku tak perlu berpaut pada ihsan manusia,
aku tak perlu gerun pada amaran manusia,
selayaknya, aku hanya wajar bertaut dan gentar pada ihsan serta amaran Yang Maha Esa..

Biarlah manusia menyalaherti,
tapi..
DIA tetap Maha Mengetahui..

AKU MAHU LAYARKAN NOKTAH ITU DI SINI..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan