Isnin, 15 Julai 2013

MARI KITA BERSUKAN !!

Seminggu sebelum puasa baru-baru ni, Sekolah Rendah Kebangsaan Seksyen 24 Shah Alam, tempat cucu jagaan mak aku belajar buat Sukan Tahunan untuk tahun ni.. Sepatutnya sukan ni dibuat seminggu sebelum tu lagi tapi disebabkan jerebu, terpaksalah acara tahunan ni ditangguhkan.. Masa zaman aku dulu, Sukan Tahunan ni biasanya dibuat sebelum cuti penggal pertengahan tahun sebab lepas cuti tu kita akan sibuk untuk habiskan pembelajaran dalam kelas tapi sekarang ni dah berubah sikit.. Takpelah, janji tetap ada buat Sukan Tahunan tu..

Aku berkesempatan untuk datang tengok budak nakal yang bernama Adam Aqil bin Isa 'beraksi' dalam acara yang disertainya iaitu acara 50meter lari berganti-ganti.. Dia ni Pra-Sekolah untuk umur 6tahun.. Biasanya acara untuk umur dia ni, cikgu buat acara sukaneka tapi lain pulak kali ni.. Okay, zaman dah berubah..
Masa aku datang tu, tepat-tepat masa untuk Adam nak 'beraksi'..


* bersedia di tepi padang sebelum ambil tempat.. Budak nakal yang angkat tangan tu

* bersedia menunggu rakan lari untuk menyerahkan baton

* muka kepenatan selepas penat berlari

* bersedia untuk majlis penyampaian hadiah

* sesi penyampaian hadiah.. Group Adam dapat no3

* sukalah tu dapat pingat!! :)

Masa tengok budak-budak ni berlari, macam-macam ragam yang aku nampak.. Ada yang kasut tertanggal, ada yang lari masuk line orang sampai berlanggar dengan kawan lain, ada yang tergelincir, ada yang tengah leading tapi bila dah pass baton kawannya boleh terpacak macam tunggul.. Sian.. Tergelak-gelak jugaklah tengok ragam dorang..

Bila tengok Sukan Tahunan ni, teringat aku dulu masa kat tadika.. Aku banyak jugak menang acara sukaneka tapi hadiah yang aku dapat hanya Tupperware.. Adalah dalam 3buah.. Sampai sekarang masih simpan kat dapur tapi tak digunakan untuk isi apa-apa sebab dah lama sangat bendanya tu sampai dah reput penutupnya.. Zaman aku takdenya pingat-pingat bagai..

Zaman sekolah rendah, aku kurang terlibat aktiviti sukan sebab malas datang latihan petang-petang, jadi nama aku terus disenarai hitamkan.. hahahaha..

Apa pun, aku rindu dengan kenangan di Sekolah Rendah Seksyen 24 Shah Alam.. Walaupun baru je aku jejakkan kaki ke sana masa PRU13 hari tu tapi bila datang sekali lagi ke sini dalam mood yang berbeza, mulalah kenangan silam kembali terulit walaupun jasad sekolah ni dah banyak berubah :)

* gambar ni diambil masa PRU13 hari tu.. huuuu


-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan