Isnin, 11 Mac 2013

KISAH GERGASI DAN HARIMAU

BILA BUKU BERTEMU DENGAN RUASNYA~~

Itulah perumpamaan yang boleh aku bagi bila melihat pada pertembungan Liga Super SELANGOR vs JDT sabtu lepas..



TERUJA.. MENGUJA.. DIUJA.. (suka hati je bahasa aku ni)
Bila tengok jadual game kat web SelangorFA, sajalah aku test market tanya adik-adik aku ni nak pergi tengok game ni ke tidak.. Rupanya, dorang dah plan memang nak pergi dan aku pun mulalah mencocok dorang dan tergedik ayam nak ikut sekali.. Yelaaa, rasanya dah lama tak masuk Stadium Shah Alam tu walaupun stadium tu takdelah jauh sangat dari rumah aku.. Masa dulu pernah pergi stadium tu waktu mula-mula stadium tu dirasmikan dengan tengok pembukaan SUKMA 1998.. Ingat lagi dapat tengok Siti Nurhaliza depan mata tapi time tu masih budak-budak, jadi hormon gatal belum ada.. hahahaha.. Memang nak sangat pergi tengok bola LIVE depan mata tapi apa nak buat, member rapat aku tak minat bola, member yang aku tak berapa nak klik plak minat bola.. Ayah aku tak minat nak ke stadium, kalau pergi sorang pun bosan, jadi pendam jela hasrat hati tu..  wahahaha..

Lupakan kisah dongeng aku tu..

Malam tu mmg tak sabar nak tengok game sebab masing-masing nak rebut posisi no1, sebelum perlawanan malam tu JDT no.1, Selangor no.3.. Tiket perlawanan ketua ulat, Encik.Afiq dah uruskan.. Katanya 8orang pergi.. Okay, lagi ramai lagi meriah.. Sebelum masuk stadium, pergilah membeli-belah kat pusat membeli belah bumbung biru.. Carilah apa yang rasa berkenan di hati.. Aku beli scarf (kau ingat tengok bola kat luar negara, scarf tu nak buat lilit leher?).. Ternyata, memang panas lilit benda tu kat leher.. Tapi sebenarnya benda tu banyak fungsi dengan boleh dijadikan kipas dan mengelap peluh sewaktu perlawanan (memang bau laa scarf tu..huuuu)..

MASA UNTUK MASUK STADIUM!!
Kami pun cari port yang kononnya best dan akhirnya jumpa.. Iaitu dihujung sekali, dengan sempadan dengan penyokong JDT yang dikawal oleh polis.. Terbantot hasrat aku nak tayang muka aku kat TV.. Mak maafkan saya, saya tak dapat nak tunaikan hasrat mak untuk tengok orang masuk TV (drama je lebih).. Aku cuak juga, kalaulah ada penyokong JDT yang buat perangai nakal, habis buta mata aku kena mercun..
Disebabkan entri ni nak cerita pasal menonton perlawanan bola sepak, jadi, tak perlu aku taip panjang-panjang.. Takkan nak buat ulasan apa yang terjadi 90minit tu.. Kang jadi Pak Hasbul pulak aku..
Maka dengan itu, lihat jela gambar yang 'menarik' sempat diketip-ketip.. Menarik sangat~~~

* inilah ulat tiket yang kami upah.. muahahaha

*aksi bersemangat orang yang saling sayang-menyayang.. eh,lain macam ayat..

*terjumpa member lama.. Ziela si kaki stadium :)

*aksi Bintang Hero Remaja 2013.. Undian ditangan anda.. 
(Gambar kanan tu, macam tangga plak.. wink wink..)

*membeli belah sebelum game start..
*yang sorang tu ada rupa lalang ditiup angin.. nak beli JDT la tu, cover..

*inilah muka pelaris tiket perlawanan.. buat muka prihatin..  (tak batak tiket FREE..boooo)

*Pray 4 Sabah ..



*aksi remaja girang selepas Selangor berjaya menjaringkan gol.. FANTASTIC 4

*biarlah scoreboard yang berbicara.. :)

Memang puas hati tengok game malam ni.. Selangor menang besar walaupun bermain 10orang dan lebih menarik, mampu tambah 2biji gol dalam keadaan 10orang pemain.. 4biji gol yang masuk, 4kali jugaklah aku berperangai 'beruk' kena belacan.. 
S.Kunalan, Forkey Doe, Mahali Jasuli & Amri Yahya berjaya menjaringkan gol untuk Selangor.. Oiii,Amri Yahya tu sepupu aku wei.. Orang Parit Serong!!! Hahaha, memang mental laaa tengok budak-budak ni bila nampak Amri Yahyah.. Mentang-mentanglah duduk sekampung.. Azwa laaa kena bahan sebab Amri Yahyah tu jirannya kat kampung.. Asal nampak Amri je, dorang jerit ''Oiiii, itu orang Parit Serong tu, jiran aku'' .. 

InShaaAllah, lain kali kalau ada masa lagi, boleh tengok game kat stadium.. Apa yang pasti, aku boleh rasakan mood semangat tengok bola Live, memang extrajoss laaa.. Ambil mood semangat kat Shah Alam puas-puas, tak lama lagi nak ambil mood kat Anfield plak (mudah-mudahan jadi kenyataan)..

Habis game, semuanya senyum je keluar, buat-buat bising..  TAKDE GADUH-GADUH walaupun ada provoke manja-manja.. Sempat juga tengok UltraSel dengan Ultras JDT kat luar, nyanyi-nyanyi.. Ingat nak ambil gambar tapi dah ramai orang..

Akhir kata, walaupun kita sokong pasukan berbeza untuk liga luar negara tapi bila masuk bab menyokong team liga sendiri, kita masih mampu bersama.. 
Sukan mampu menyatukan rakyat..
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA.. WALAU DIMANA JUA ANDA BERADA~~


#VivaSelangor #YNWA




Jumaat, 15 Februari 2013

SATU MALAM... JIWA MERACAU DI iCITY

Assalammualaikum semua!! Kabare.. Waras?? Berjawa-jawa pula kali ni.. Harap semua sihatlah ye :)

Emmmm, kali ni nak cerita pasal aktiviti 'meronggeng' di bandar buang duit cahaya iaitu iCITY..
Sebenarnya nak pergi hujung minggu ni tapi masing-masing ada aktiviti lain, makanya, pergilah awal~~
Bertolak dari rumah pukul 9.30malam (cara cakap macam nak pergi tempat yang jauh je), rumah aku dengan tempat ni pun takdelah jauh sangat.. 
Dalam 20minit sampailah (selepas dikira menggunakan jam randik).. Dulu pernah datang sini, masa mula-mula buka dan FREE lagi tapi sekarang bila dah macam-macam permainan ada nak masuk pun kena bayar, maka jaranglah datang..hikhikhik
Pasal perbelanjaan kat sini, kita cerita hujung-hujung nanti..

Dah sampai sana, misi mencari parking!! Ingat nak parking kat luar je tapi takut tak selamat sebab kereta kat luar pun tak banyak.. Jadi parkinglah kat dalam.. Lama jugaklah nak cari parking.. Bila dah dapat parking, mulalah aktiviti 'tergedik-gedik'nya..

Sebenarnya misi kali ni nak pergi TRICK ART MUSEUM dengan naik BUAIAN PUSING-PUSING (tak reti nama omputehnya) tapi hanya berkesempatan untuk masuk Trick Art Museum tu je..
Bila menjelajah iCity tu, rupanya banyak permainan yang ada (nampak sangat dah lama tak pergi, sakai).. Nak try masuk PREHISTORIC ADVENTURE, CINEMA 5D, main MEMANAH tapi bila tengok dompet dengan harga nak masuk, MERAUNG MENANGIS aku dibuatnya.. Mungkin lain kali.. APO NAK DI KATO!!

Masa untuk menjelajah TRICK ART MUSEUM bermula :)
-entri kali ni tatap gambar jelaa.. malas nak taip panjang-panjang-
PERHATIAN : Kalau gambar tak dapat dibesarkan harap maaf.. Kalau tak jelas ambil mikroskop ataupun kanta :P (macamlah cantik sangat gambarnya,kannn)


 
# Keadaan Di Dalam & Di Luar Muzium

# Aksi Kurang Kesopanan & Kesusilaan

# 4  Gaya Dengan Penuh Mutu & Keunggulan

# Asal Muka Aku Lain Niii.. Freaky Wednesday

# Bini Tengah Merajuk, Bagi Air Pun Muka Tak Ikhlas
# Sama Tapi Tak Serupa.. Dasar Monyet!!

# Menceroboh Kawasan Firaun

# Aku Di Bunuh Di Medan Perang
# Tolongggg, Ada Buaya.. Tatutnyewwww!!

# Suka Hati Kau Je Nak Main Jirus Air Kat Kitaorang
# Tangan Kebal.. Siap Senyum Tumbuk Cermin Tu

# Hantu Keluar Dari TV..  Kita Takut Sangat Tau!!!
# Akulah Wartawan Pertama Tangkap Gambar Spenderman Spiderman

# Aksi Yang Agak Cool Bagi Aku Setakat Ni
** Aksi Rock Climber Yang Macho

# Sangat Relaks Bermain Gigi Gorila Yang Mengamuk

# Cinta Luar Biasa.. Cinta Itu Mampu Membutakan Sesiapa Saja
** Sorang Tu Bercinta Dengan Makhluk Asing Dari Marikh , 
Sorang Lagi Bercinta Dengan Awek Gomok


Selesai bergambar dalam Trick Art Museum, bergambar kat luar pula..

# Tak Dapat Main, Tengok & Ketip Gambar Pun Jadilahhhh..



# mood GONG XI FA CAI

# KRISMAS ???

Selesai sesi mengetip gambar, ingat nak lepak-lepak kejap.. Sedut-sedut angin kentut segar tapi bila tengok jam, cehh, dah nak pukul 12malam.. Kitaorang pun balik dan menerjah kedai makan untuk mengisi kantung yang kosong..

Okay, sekarang aku nak cerita tentang iCity ni yang agak kurang enak untuk diperkatakan..
** Caj untuk parking kereta RM10.. Apasal mahal sangat?? Masuk situ pun paling lama 2jam.. Kenapa tak nak guna sistem bayaran macam shopping complex?? (SERIUS CEKIK TENGKUK)
** Dah laa bayar caj parking mahal, mesin nak bayarnya pulak ada 4ketol je.. Itu pun lokasinya entah mana-mana.. Terpaksalah aku beratur panjang macam aku nak mintak tandatangan Siti Nurhaliza.. (SERIUS PENAT)
** Nak cerita pasal tiket masuk setiap permainan.. Perghhhh, memang boleh rabaklah dompet tu.. Paling minimum harga tiket, RM3 itu pun untuk sesi karaoke syok sendiri sebab disiapkan pentas dengan kerusi untuk penonton (KELAS KAU MAK JEMAH).. Kebanyakkan harga tiket mesti atas RM5.. Siapa yang ada anak tu, siapkanlah duit yang banyak.. Kalau tak cukup, pergi pecahkan tabung ayam.. (SERIUS MELAMPAU)

Apa lagi aku nak cerita pasal KEMELAMPAUAN (betul ke bahasa aku ni??) pengurusan iCity ni.. Rasanya cukuplah itu je.. hahaha, bunyinya macam banyak je kemelampauannya.. Dan waktu nak balik tu, ada aunty cina ni nak bayar parking kat mesin pembayar tapi kena reject, teru dia naik angin lalu  melepaskan batuk ditangga  tendangan padu kat mesin tu.. Dah la penat beratur, tiket buat hal plak.. Lepas tu tak dapat dipastikan apa yang terjadi pada aunty tu, yela dah malam, ada lagi ke yang nak terima bantuan kecemasan..
Sebab tu la tajuk entri ni macam yang tertulis kat atas.. Memang JIWA MERACAU laa tengok harga tiketnya.. Baik main fun fair, lagi best (tiba-tiba rindu nak pergi fun fair macam zaman budak-budak dulu.. emmmm..)

Kalau sesiapa nak datang sini, agak-agak kewangan mengalami kemerosotan, datang santai-santai tengok lampu je la.. Tenung-tenung pokok yang bercahaya tu, kot-kot bila tengah tenung tu, ada duit gugur dari pokok tu.. kikikikik.. 


Okaylah, itu je nak cerita pasal 'PERCUTIAN' Satu Malam kat iCity..
WELCOME TO iCITY SHAH ALAM.. :P


Jumaat, 8 Februari 2013

ADA APA DENGAN LIVERPOOL ???

Assalamualaikum!! Selamat Sejahtera!!
-nak ambil mood dengar lagu, tekan play di atas- :)


















Budak-budak melipat sampul,
Sampul dilipat di tepi salon..
Saya ni penyokong Liverpool,
Hai geng, Youll Never Walk Alone..

Hahaha, berpantun plak kita.. 

Sebenarnya, sebelum menaip entri blog ni, tengah syok melayan tengok gol-gol Stevie G kat YouTube dan dengan tiba-tiba dapat tahu kisah tragis persaraan our Legend, CARRAGHER.. Jadi dapatlah idea nak menaip cerita ni..

ADA APA DENGAN LIVERPOOL??
Apa yang istimewa sangat team bola sepak bernama LIVERPOOL ni di mata aku??
Orang kata kelab sejarah.. Kelab cap ayam.. Kelab bangang abadi (tiada kaitan dengan abby abadi tapi bangang tu mungkin berkaitan dengan abby abadi.. sorry..)..
Ada aku peduli?? Ingat team kau bagus sangat??
Kalau nak ikutkan, aku pun pelik sebab abg long aku sokong Arsenal, abg ngah aku sokong MU.. Abg sepupu aku pun sokong Arsenal dengan MU.. Datang aku, tersesat sokong Liverpool.. Nampak gaya aku terpaksa BERJALAN SENDIRIAN laaa.. Member pun takde yang sokong Liverpool.. Sadis!! 

Walaupun aku boleh diisytiharkan sebagai kaki yang semakin membangku yang semakin reput tapi minat terhadap bola sepak tak boleh dibuang.. Mungkin lepas ni kalau rasa nak main bola sepak balik, dah boleh bersaing dengan Suarez kot.. kahkahkah.. Angan-angan mat sentol betul..

Liverpool.. sebuah kelab yang sejarahnya dalam bola sepak Inggeris dan Eropah sangat kebaboommm..
Tapi jatuhnya hati aku kat Liverpool tidak sedikit pun dipengaruhi dengan kejayaan dan keagungan itu.. Hatta, masa mencintai pasukan ini, aku tiada akses pun nak kenal dan tahu sejarah kejayaan Liverpool.. Budak baiklah katakan, waktu sekolah belajar je, takde nak merayap pergi cyber cafe nak tahu pasal Liverpool ni.. hukhukhuk..

Mula bercintan cintun dengan Liverpool lepas World Cup 2002 kat Korea-Japan tapi waktu tu belum hangat membara lagi percintaan ni.. Baru dapat cinta pandang pertama katanya.. Waktu tu sokong team England.. Manusia inilah yang buat aku jatuh cinta dengan Liverpool... >>>



STEVEN GERRARD dan seorang lagi MICHAEL OVEN  OWEN (gambar tidak dapat dikeluarkan kerana dikhuatiri ada bayang-bayang Syaitan.. takut blog ni jadi blog cerita tahyul & khurafat plak.. Maaf..)

Dua player ni lah yang buat aku semakin hangat bercinta dengan Liverpool..
Semakin hari, Semakin sayang.. weeee :P

FINAL CHAMPIONS LEAGUE 2005, saat tu masih suam-suam kuku percintaan aku dengan Liverpool tapi aku tetap follow perkembangan Final ni.. Walaupun waktu tu ada Live FREE kat TV3, tapi aku tak berkesempatan tengok sebab budak SPM kena tidur dengan cukup (bagus tak alasan ni??).. RUGI!!! Itu yang aku boleh cakap.. Perlawanan EPIK dan COMEBACK yang sangat FANTASTIK!!! Dapat tengok Highlights kat berita je.. Dan sekarang dan ada akses Internet, tengok balik game tu (walaupun bukan versi penuh game..), perghhh, mmg meremanglah tengok.. Nak nangis pun ada (emosi terlebih..)..

Lepas detik penyesalan itu, aku follow sebaik mungkin game Liverpool.. Dan aku dapat merasai kegilaan FINAL PIALA FA 2006 yang boleh dikatakan sangat sengit mcm final UCL 2005 cuma xdela comeback semua ni..!!
Dapat tengok Community Shield 2006, menang lawan Chelsea..
FINAL CHAMPIONS LEAGUE 2007, Liverpool lawan AC Milan.. Akhirnya, dapat juga tengok Liverpool kat Final UCL.. Kali ni aku tengok dengan penuh semangat, lawan yang sama masa kebangkitan di Istanbul tapi keputusannya sangat tak bersemangat untuk diceritakan.. Tiada comeback.. Tapi takpe, dapat tengok lautan merah kat stadium Athens tu pun dah bangkitkan semangat balik dan memadam kesedihan!! YNWA!!

16 Julai 2011, Liverpool buat jelajah Asia, aku terlepas peluang untuk menyaksikan pemain pujaan hati atas faktor kemelesetan ekonomi diri.. nguah3.. Sedih beno.. Tapi aku harap masih dipanjangkan umur dan Liverpool akan datang Malaysia buat tour lagi dan harap-harap biarlah 2tahun lagi diaorang datang sebab nanti takdelah nak buka puasa kat stadium.. :) Dan berharap Gerrard masih beraksi dengan Liverpool..

Sebenarnya, aku masih banyak yang perlu tahu tentang Liverpool.. Aku memang tak boleh nak ingat semua sebab minum air semut banyak sangat otak aku terlalu banyak mengalami kejutan budaya, jadi mana yang boleh ingat, aku akan ingat.. Peristiwa Hillsbrough dah tahu, lepas ni kena korek lagi sejarah team dengan sebanyaknya.. Nak ingat, emmmm, tak pasti.. hehehe..

Waktu ni, team Liverpool sedang mencari kestabilan dalam setiap game selepas era 'kemusnahan'.. Waktu menang, senyumlah melebar.. Waktu seri, senyum kambing jela.. Waktu kalah, emmmm.. Tapi tiap kali kalah, tengok gambar Captain Fantastic, semangat tu membara balik, nafsu makin bergelojak (macam tak kena je ayat ni..).. Memang dialah sumber inspirasi semangat tu.. Dialah kekuatan disaat kekecewaan Liverpool tumbang.. Selain berzikir agar hati tenang (tiada niat riak..).. 

Aku pun xlayak nak mengulas pasal taktikal sebab masih lagi merangkak untuk memahami semuanya.. Tapi untuk mengulas sudut lain boleh laa.. Dari sudut yang boleh dilihat dengan mata kasar.. Apa yang pasti perkataan SACK, PECAT, BUANG DIA, TUKAR PLAYER TU TEAM LAIN apa lagi nak MENCARUT tak pernah ada dalam kamus hidup aku.. Hanya meluahkan rasa kecewa jela kalau player tu main macam aku.. hahaha
Tapi yang aku perasan untuk musim ni, aplikasi pemain muda sangat ketara dan ianya sangat baik.. Sampai bila nak harapkan 1st eleven senior player..

Rasanya lepas ni kena belajar segala sejarah kelab dan ilmu taktikal dengan geng Liverpool lain.. Kena selak-selak web.. Macam nak ambil exam plak.. Baca info-info dari page Liverpool kat facebook dengan join group kat Liverbird Malaysia pun dah banyak pengetahuan LFC aku dapat.. :) 
KITA FAMILY BESAR, KANN..?? :)

Menyokong pasukan ni, telah mengajar aku satu benda iaitu erti KESETIAAN & KESABARAN.. 
Setia disaat tumbang, disaat jatuh.. 
Sabar dalam mencari kejayaan yang diimpikan..
Piala yang lama diidam masih tidak didakapan tapi tetap setia menyokong, bersorak, menonton setiap perlawanan.. Aku harap, aku akan menjadi seorang yang setia kepada orang yang bakal menjadi suri di hati (acecehhhhh..) sepertimana setianya aku dengan Liverpool.. Dan kalau boleh, bakal isteri tu pun supporter Liverpool, xpun hasut dia sokong Liverpool.. Syurga dibawah tapak kaki suami,kannnn.. kihkihkih

Disebabkan minat yang mendalam dengan Liverpool, aku sanggup berhabisan sedikit duit yang dikumpul untuk beli barangan terus dari LFC STORE.. Thanks to Kak Suhaila dari LFC BUTIK yang selalu jadi peniaga yang sabar dengan soalan-soalan dari aku tentang barang yang nak dibeli.. Nanti geng Liverpool bolehlah like page LFC BUTIK , boleh juga like page BBUK kalau nak beli barang yang ditanggung halal original dari LFC STORE (promosi tak berbayar..hehe..).. Walaupun dah berhabis hampir RM600 tapi xpela.. BERBALOI-BALOI :)

 
#antara barang yang dibeli.. 

 
#jersi ni semuanya fake.. hehe.. tak mampu nak beli yang original.. (jujur tak??)


Di saat aku menaip entri ni, Carragher baru saja mengumumkan persaraannya dari arena bola sepak.. Agak menyedihkan, walaupun dia bukan pemain yang menjadi pendorong aku untuk mencintai Liverpool dan bukanlah pemain yang sangat diidamkan untuk dilihat dalam setiap permainan semenjak dua menjak ni tapi jasa dia menjadi tembok pertahanan sangat dihargai.. Bila baca nasihat dia untuk rakan-rakan seperjuangan, untuk adik-adik (bukan bapok tau) yang baru nak naik, membuatkan aku sedikit emosi.. Siapakah yang akan menjadi NAIB KETUA PASUKAN selepas ini?? Yang berani 'sekeh' kawan-kawan bila buat silap??
Carragher, thanks for everything, for our club.. (macamlah Carragher baca blog aku ni kannn..)


#thanks vice captain

Mungkin, selepas 2-3tahun dari sekarang, aku perlu bersedia melihat Gerrard pergi dari lapangan bola sepak.. Tiada kelibat dia di lantai Anfield.. Sukar dibayangkan.. :(

Sebelum aku bertambah emosi taip entri ni, baik aku bungkus cerita pasal Liverpool setakat ni dulu.. Kang banjir plak keyboard laptop ni.. haahahha

#SETIA HUJUNG NYAWA BERSAMA LIVERPOOL
#TAKKAN MUNGKIN BERJALAN SENDIRIAN LAGI
#YNWA #LFC #JFT96
#KALAU TAK MAMPU BERSORAK KETIKA KALAH ATAU SERI, JANGAN BERSORAK KETIKA MENANG 


**maaflah kepada yang membaca.. Panjang sangat ceritanya.. Dan mungkin agak membosankan cerita aku ni.. Sekadar nak mengekspresikan rasa pasal Liverpool.. Dan aku ceritakan semua ni bukan aku TAKSUB atau MENGAGUNGKAN Liverpool tapi sekadar meminati dan menyokong.. Itu saja.. Sesungguhnya, yang maha ESA saja layak di Agungkan.. Terima Kasih :)


.

Ahad, 27 Januari 2013

GABAI SUDAH MELAMBAI-LAMBAI ...

Setelah berbulan lamanya aku tidak mengemas kini blog ni, akhirnya, hari ini ada kelapangan untuk menaipnya.. Itu pun sebab nak 'update' pasal plan yang kira tergempak untuk awal tahun 2013.. GEMPAK KE????

2 minggu sebelum plan ni dijalankan, aku dapat idea yang amat comel  cantik untuk beriadah plus nak sambut birthday seseorang.. Bila aku bincang dengan adik aku yang ada kat Langat, dia kata ITU IDEA YANG BRILLIANT, aku pun mula terkinja-kinja dan meneruskan langkah seterusnya..

Tiba saat yang dinantikan, pada cuti Maulidur Rasul 1434H, kami menjalankan plan yang sudah dirangka.. Tapi, pagi tu keadaan kat luar amat menggusarkan sebab HUJAN LEBAT kat Shah Alam.. Aku membebel sorang-sorang, TAK PASAL-PASAL, DAPAT MANDI AIR HUJAN JE, TAK MERASA MANDI AIR TERJUN.. Aku berharap, biarlah kat sini hujan tapi kat sana panas, tak pun mendung-mendung je..

Pukul 10pagi, aku dengan adik aku JOJO  AZWA , memulakan langkah ke stesen KTM SHAH ALAM.. Dari sini kami ke KL SENTRAL untuk berkumpul dengan seorang lagi adik aku ANE FANIZA .. (berapa ramailah adik aku kan) KTM pagi tu agak lambat mungkin sebab landasan licin.. Sabar menanti..

Dalam pukul 11.20pagi, kami sampai di KL SENTRAL.. Kesian Faniza, setia menanti kehadiran kami.. Lama tu tunggu, siap jadi model tak berbayar McD lagi~~ Kami meneruskan perjalanan.. Ingatkan nak naik LRT ke Masjid Jamek tapi Cik Faniza bawa ronda-ronda naik bas pulak.. Yang bestnya, SALAH NAIK BAS!!! hahaha, pemandu pelancong dah jadi pemandu melencong!!! Tapi takpelah.. Dapat berjalan sekejap kat KL (ayatnya memperlihatkan aku agak sakai sebab aku sebenarnya tak pernah ke KL, ngeh9.. Jujur sungguh aku ni..) 

# muka samseng PETALING STREET.. haaahaaa

# Masjid Jamek

Penat sudah merentas Petaling Street, Pasar Seni.. Akhirnya sampai juga kat LRT Masjid Jamek.. Nasib baik cuaca tak membahang, kalau tak, LRT mesti bau ketiak  'minyak wangi asli' dari kami.. 

Jam di handphone menunjukkan pukul 12tengah hari.. Perghhhh, kesian adik aku yang tunggu kat LRT Bandar Tun Razak, janji pukul 11.30pagi sampai sana.. Terlebih sudah.. 12.10tengah hari, sampai jugak kat LRT  Bandar Tun Razak.. Sexy Boy  Afiq dah setia menanti kami.. Tersenyum-senyum je dia, walaupun terpaksa tunggu lama..

# kanak-kanak girang di dalam kereta..

Sebelum sampai ke Sungai Gabai, kami mencari kedai kek dan KFC untuk sambut birthday Cik Azwa dan alas perut kat sana.. Tapi hasilnya amat mendukacitakan.. Kedai kek dengan KFC TIADA LANGSUNG kat pekan Langat!!!! What The F!! Spoil terus plan!! Kalau tahu tadi, beli siap-siap kat KL SENTRAL.. Nampak gayanya, misi mandi-manda jela yang dapat diteruskan.. Kesian dengan birthday girl~~

Pukul 1.30tengah hari, sampai sudah di Sungai Gabai.. Yeahhhhhh!! (batak)

# senyum je dah sampai yeee..

# muka cover semput, otot sudah ketaq

Penantian  Pendakian suatu seksaan.. Terasa macam ambil mood awal untuk Thaipusam pulak!! SEMPUT!! KAKI KETAQ!! Nasib baik tak pitam, berguling-guling dari tangga.. 

Lepas penat mendaki anak tangga yang membuat aku rasa nyawa-nyawa ikan, kami cari parking untuk barang-barang kami.. Nasib baik ada kosong.. Aku cepat-cepat tukar baju sebab tak sabar nak berendam  nak rendamkan kaki kat air sejuk bagi otot kaki relaks kembali.. Memang sejuklah airnya.. NIKMAT!! Dah lama tak bermandi-manda.. Kita ni bukan orang kaya nak mandi-mandi kat tempat mahal macam Sunway Lagoon ataupun iCity Waterpark, jadi mandi-manda lah kat tempat macam ni.. caj RM1 je pun.. Yang penting SERONOK, TENANG & SILATURRAHIM dapat dibina.. Cehhh, ayat!!




 
# kanak-kanak yang gembira bermain air.. macam dah seminngu tak dapat air..

# inilah hasilnya bila tak dapat beli KFC dgn kek birthday, telan jelah apa yang ada.. sadis!!

Sudah pukul 4.30petang, kami pun berkemas untuk pulang.. Agak puas bermandi-manda tapi tak puas sebab plan yang dirancang ada yang gagal.. Kesian dengan adikku Azwa.. Ingatkan nak bagi sedikit kenangan yang best untuk birthday dia, untuk usia permulaan 2series.. Sorry tau :(


 
# ketip-ketip gambar sebelum balik :)

Akibat perut belum terisi dengan apa-apa makanan lagi, maka kami pun mencari kedai makan untuk mengisi perut yang semakin rancak berbunyi dengan pelbagai irama!! Cari punya cari, ada juga kedai makan yang dah buka.. MAKAN ATAS KOLAM tuuu.. Macam romantik je tapi gerun juga, macam tak kukuh je.. Pondoknya siap blh buat simulasi gempa bumi lagi.. haahaa

    
# muka kebulur.. senyum pun berat semacam.. 

Alhamdulillah, kenyang sudah.. makan 1ekor talapia bakar, 1ekor talapia macam cili padi, 2pinggan sayur kailan + kangkung.. Afiq yang belanja makan.. Thanks, bro.. hoooo, perut gua dah jadi comel  boroi mcm lu ar.. :P

Selesai makan, kami semua pulang.. Pukul 7.30petang, Afiq selamat menghantar kami kembali ke stesen LRT Bandar Tun Razak dalam keadaan hujan lebat.. Walaupun hajat nak berendam kat kolam air panas kat Langat, TURUT GAGAL, tapi takpelah.. Mungkin lain kali boleh pergi lagi.. Dah ada orang ajak datang lagi ke sana.. heeheeehhee

# gambar terakhir sebelum berpisah :'(

Plan untuk meronda kotaraya Kuala Lumpur di waktu malam lepas balik Sungai Gabai turut gagal sebab hujan lebat.. Ditambah dengan penat yang melampau.. Apakan daya, itulah yang dikatakan KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH JUGALAH YANG MENENTUKAN.. Mungkin Allah nak bagi plan yang lebih best di masa depan, who know?? (wahhh, speaking!!)

Aku selamat sampai di rumah pukul 9.30malam.. PENAT tapi BEST!! Sekali sekala pun.. Beriadah dengan adik-adik aku buat pertama kalinya dan aku harap ini bukan yang terakhir.. Rasanya lepas ni nak plan pergi bersama-sama lagi ke tempat lain pulak.. :)