Selasa, 12 November 2013

HENTIKAN TANGISMU






















Di sebalik senyummu,
di dalam tawamu,
aku tahu ada tersimpan 1001 rasa sedih..

Walau kau cuba sembunyikannya,
walau kau cuba mengaburinya,
aku masih bisa menafsirkannya..

EMAK..
Tenanglah hadapi dugaan,
dugaan menahan keperitan rasa rindu,
rindu pada insan bernama ibu,
ibu yang selama ini ditatap dan diingati..

Walau aku tak kental menahan engkau menangis bila teringatkanya,
walau aku tak mampu menenangkan engkau menangis bila cerita tentangnya,
tapi jauh dalam lubuk hati aku, aku juga menangis..

Biarlah nenda jauh dari pandangan mata tapi dekat dalam doa..
Doakanlah kesejahteraannya,
doakanlah kesihatannya,
doakanlah kebahagiaannya,
kerana doa itu senjata ampuh seorang mukmin..

Andai di sini engkau tak bisa menemuinya,
moga di sana engkau bahagia bersamanya..

Biarlah apa juga yang terjadi,
biarlah apa juga yang diperkata,
biarlah apa juga yang diumpati,
biarlah apa juga yang dijaja,
Allah itu MAHA MENGETAHUI..
Mereka tak pernah memahami,
mereka tak pernah merasai,
hidup terpisah dari insan tersayang..

Bicara ini sekadar luahan rasa,
rasa yang entah sampai bila untuk ditanggung~~
Biarlah andai aku menerima makian dan amarah dari kataku ini,
aku terima dan redha untuk melalui kerana mereka tak mungkin memahami~~

PERNAH KAU SEDARI DIA YANG KAU SAKITI,
OH TUHAN HAPUSKAN RESAHKU,
DIA PUN BAHAGIA,
WALAU JAUH DIMATA..
YA ALLAH, KUATKANLAH IBUKU HADAPI SEMUA INI..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan